tisdag 3 juli 2012

Robins Spindelmannentårta


Robin som är Nathalies storebror har firat sin treårsdag idag och han ville gärna ha en tårta dekorerad med Spindelmannen. Jag ville gärna pröva på någon ny variant och helst inte modellera heller (jag tycker det är svårt att få Spindelmannen snyggt modellerad) och kom ihåg några lyckade "platta" Spindelmannentårtor jag sett hos Sofia som jag sedan modell av. Sofia hade målat största delen av nätet och det blev nog ett redigare slutresultat men jag är så ostadig på handen så jag gjorde nättrådar med hjälp av min sugar craft gun och placerade sedan ut dem på bilden. Några gånger funderade jag nog om jag någonsin skulle bli klar med nätet... men det blev ju okej till sist.


Tårtan bestod av tårtbotten smaksatt med kakao fylld med hallonmousse och chokladkräm. Den var spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj och täckt och dekorerad med marsipan.