lördag 21 april 2012

Bloggen fyra år


Det är fyra år sedan jag skrev mitt första inlägg och för att fira bloggens födelsedag har jag gjort några cupcakes som samtidigt får bli bidraget till Månadens sötsak som den här månaden har temat Sagolikt




Det första jag tänker på när jag hör ordet saga är prinsessa och då kändes det ganska naturligt att göra cupcakes inspirerade av den traditionella prinsesstårtan med grönt lock och en rosa ros. En vit blomma fick finnas med för att pigga upp dekorationen, tillsammans med guldpärlor som jag tyckte passade bra in.


Cupcakesen som igen var en ny variant av brownie cupcakes blev också sagolikt goda och för fyra stycken (jo, vi är fem i familjen, men sjuåringen är inte så förjust i choklad så han fick en vaniljcupcake) tog jag
40 g mörk 86 % choklad
40 g smör
85 mörkt musvocadosocker
1 stort ägg
35 g mjöl
5-6 frysta hallon/cupcake


Amy skrev nyligen att det är tack vare kommentarer och mejl av er läsare som det känns roligt att blogga och det är ju precis så det är. Så, tack skall ni ha, och fortsätt höra av er!