söndag 12 februari 2012

Cassandras Nalle Puh-tårta


Cassandra har tvåårskalas idag och en tårta med Nalle Puh och hans vänner gjorde jag till hennes kalas. Nalle Puh och hans vänner går ju ofta på kalas själva så jag valde det temat för tårtan och gjorde en typisk Nalle Puh-tårta med rosa glasyr och strössel, några paket i fina färger och så Nalle Puhs obligatoriska honungsburk.


Nalle Puh och Nasse ville jag absolut ha med på tårtan, och så fick Ior också komma med. Ior var väldigt rolig att göra och råkade dessutom matcha färgerna på resten av dekorationerna.


Igår var det ju dags för cupcakekursen jag skrev om här och det betydde att jag måste göra tårtan helt färdig redan i fredags. Det fick därför bli en hållbarare variant av tårta: den bestod av mörk chokladbotten fylld med passionfruktssylt (Jam It! är bra), spacklad med enkel chokladsmörkräm och täckt och dekorerad med marsipan.

Iors svans finns förstås också med. Humlans (eller biets?) vingar är gjorda av gelatinblad, de ser ganska äkta ut på det sättet!