lördag 1 oktober 2011

Bröllopstårtor till K&J

Idag gifte sig Liljas moster som är en arbetskamrat till mig (jag är glad att hon kom ihåg mig fast jag nu varit vårdledig i snart två år). Det känns alltid lika fint att få göra bröllopstårtor!

Tårtorna fick gärna gå i samma stil som bröllopstårtorna till C&K, men gärna så att det var olika mängd och uppsättning av blommor på varje tårta. Fem tårtor gjorde jag så jag fick ju testat en del olika blomuppsättningar. Jag tror den med några blommor i varsitt hörn mitt emot varandra blev min favorit (syns högst upp på bilden ovan).

Brudbuketten innehöll vita, orange och fuchsiafärgade blommor och detta fick gärna synas på tårtorna också. Jag tänkte att det nog blir finast att ha kantband i de färgerna runt tårtorna och när jag sedan hittade band i precis rätta färger var det så det fick bli. Jag tycker själv det blev riktigt fint med banden.

Tårtorna bestod av ljus tårtbotten fylld med jordgubbskvarg och vaniljmousse. De var spacklade med smörkräm smaksatt med vanilj och täckta med marsipan. Blommorna var gjorda i flowerpaste, och banden var alltså icke-ätbara sidenband.