onsdag 7 september 2011

Brudpar

Redan på våren hade jag fått frågan om jag ville göra en dekoration till ett brudpar som gifte sig i helgen som var, och jo, visst ville jag det. Övning i att modellera människor får man visst inte för mycket av. Jag har försökt få med de viktigaste detaljerna av brudparet och kläderna blev jag ganska nöjd med, huvudena är så mycket svårare! Bruden skulle t.ex. ha en ganska "trasslig" frisyr och tja, trasslig blev den kanske, men inte så där fint trasslig. Och så har jag funderat på det där med ögon, borde jag försöka göra ögon med mera uttryck i eller är det okej med pepparögon som jag oftast gör...? Svåra frågor. ;-) Problem hade jag också med vädret som varit så fuktigt på sistone, jag har tyckt om att modellera i marsipan men inte den här gången, dekorationen ville inte torka på någon sätt och sjönk ihop en del och jag hann bli riktigt irriterad på marsipanen. Dags att ta i bruk mera sockermassa igen, kanske.