torsdag 23 juni 2011

Mandelchokladkaka och bloggpaus

Den här kakan skulle jag egentligen ha haft med på en picknick tidigare i veckan. Picknicken blev flyttad men kakan fanns i kylskåpet och då måste vi ju ändå smaka på en liten bit. Jag ville pröva ett nytt recept på chokladkaka och hittade detta recept på italiensk mandelkaka på Elisabets blogg Piece of Cake. Jag lämnade bort vetemjölet helt och hållet och någon citronlikör hade jag inte heller i men den blev väldigt god ändå, lagom kladdig och mäktig med ganska tydlig mandel- och citronsmak som gjorde den lite extra.

Det var inte så tokigt med jordgubbar och vispgrädde till.

Den här goda italienska kakan blir mitt bidrag till Månadens sötsak som den här månaden har temat utländskt.



Jag önskar alla en glad midsommar! Nu tar jag ledigt från bloggen några veckor. Vi hörs senare!