onsdag 4 maj 2011

Cashewbollar med kokos

Jag tyckte det var så roligt - och gott - med de nyttigare kokosbollarna jag gjorde för ett tag sedan så idag testade jag en ny variant av nyttiga bollar. Receptet på de här hittade jag hos Cecilia och de blev mycket goda de här med. De föregående var kanske en aning godare, men det måste bero på att de innehöll kakao. :-)

I Cecilias recept som finns här ingick både lime och citron, jag hade ingendera hemma så jag satte i lite vaniljpulver i stället och ersatte limesaften med vatten. Sju bollar fick jag av receptet:

2 dl cashewnötter
1 dl russin
en nypa salt
1-2 msk vatten
1/4 tsk va
niljpulver
Kokosflingor att rulla i


Mixa sönder cashewnötterna. Tillsätt russin och resten av ingredienserna och mixa till en jämn smet. Forma till bollar och rulla i kokos. Förvara bollarna i kylskåp.