onsdag 9 februari 2011

Nutellabrownies

Jag tyckte det var lite småroligt när jag här, på Tartelettes blogg i lördags läste att det den dagen firades något som Nutella Day. Tänk att det finns sådana dagar också. ;-) Nå, Nutella är ju gott, och eftersom jag hade lust att baka något att ha till efterrätt den dagen tyckte jag det var lagom att baka något med Nutella i. Jag googlade efter recept på brownies med Nutella och valde sedan detta - enklare recept än så hittar man knappast, och jättegoda brownies blev det, speciellt tillsammans med glass.

Enligt det ursprungliga receptet får man tolv st minibrownies, jag gjorde större och fick fyra. Här är receptet:

½ cup Nutella
1 ägg
5 msk mjöl
½ cup hasselnötter (jag hade cashew- och valnötter)
Vispa ihop nutella och ägg. Blanda ner mjölet. Fördela smeten i formar och strö över de hackade nötterna. Grädda i mitten av ugnen i 180 grader i ca 20 minuter (för stora, och ca 12 minuter för små).