fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Brownie cupcake med grädde och blomma i sugarpaste

Gott nytt år till alla läsare! Det är alltid spännande med ett nytt år, tycker jag. :-) Några större planer inför det nya året har jag inte men en del bakning står ju nog på schemat. Små och större bakprojekt kommer det att bli, men som det ser ut nu så blir det kanske inte i samma utsträckning som hittills. Storabröderna har vant sig vid att jag bor i köket men med en livlig nästan-ettåring som äter legobitar, tömmer skåp och lådor och klättrar i trappor känns det ibland svårt att hinna få något bakat. Nåja, efter att ha sagt detta får jag delvis ta tillbaka mina ord då jag redan inom den närmaste veckan skall göra några tårtor, bland annat till den omtalade nästan-ettåringens första födelsedagskalas. :-)

Jag vill förstås tro att jag fortsättningsvis hinner baka (och blogga) lite i alla fall - om det sen blir tårtor eller bröd återstår att se - det är svårt att låta bli och så har jag ständigt har en massa recept som måste testas. :-) Så, trots att det kanske blir lite glesare mellan inläggen hoppas jag att ni där ute fortsätter följa bloggen!