fredag 28 november 2008

Chokladcupcakes med rosor


Jag bakade några cupcakes idag då jag (igen) ville prova ett nytt recept på chokladcupcakes. Jag hade ganska höga förväntningar på detta recept då jag på My Sweet & Saucy sett de här fina cupcakesen som ser så goda ut. De är gjorda enligt detta recept men jag måste säga att jag inte blev så förjust i smaken i alla fall, och jag kommer knappast att göra enligt samma recept flera gånger (de gick nog bra att äta den här ena gången trots allt ;-)).

Jag dekorerade cupcakesen med chokladmousse gjord på vit choklad och marsipanrosor och -blad så att de skulle matcha de fina formarna från Kalasform jag köpte för ett tag sedan (formarna finns att köpa bl.a. på Stockmann). Mönstret på formarna syns lite dåligt på bilden men det är alltså en rosa ros och gröna blad mot rosa-vitrandig bakgrund.