lördag 6 september 2008

OH-U520

Svärfar har klarat provet för att flyga ultralätta flygplan och ville fira det med att bjuda på tårta, självklart med hans "eget" flygplan på (eller något ditåt...för det liknar nog inte riktigt detta plan...speciellt propellern blev lite konstig, tycker jag).

Mandelsockerkaka
Caramel frosting och lingonmousse
Täckt med vit marängsmörkräm (färgad blå ;-))
Dekorerad med sugarpaste och sockerdragéer

Ibland skulle jag vilja ha alternativ till marsipan/sugarpaste att täcka tårtor med; grädde använder jag inte heller så gärna p.g.a. den håller så dåligt. Därför provade jag nu täcka tårtan med vit marängsmörkräm och det fungerade bra, men lite får jag nog jobba på att få ytan slät, för lika slät som t.ex. denna tårtaMy Sweet & Saucy som också är täckt med marängsmörkräm är den ju inte...;-).