fredag 15 augusti 2008

Jolly Roger

Att dödskallar var populärt bland sjuåriga flickor hade jag ingen aning om innan jag fick önskemål om den här tårtan - alltid lär man sig något nytt :-). Jag valde i alla fall att kalla tårtan Jolly Roger i stället för dödskalletårta :-). Önskemålet var alltså en tårta med en dödskalle på, men samtidigt en tårta fick vara ganska flickaktig och söt. Det kändes lite utmanande först men när när jag väl kom på hur jag skulle göra tårtan var det väldigt roligt att göra den, så tack för utmaningen!

Ljus sockerkaka
Jordgubbssylt och vit chokladkvarg
Spacklad med vispgrädde
Täckt och dekorerad med marshmallowfondant och sugarpaste

Jag fick inte riktigt sugarpasten (dödskallen är sugarpaste) att fungera som jag ville, kanske på grund det varma och fuktiga vädret, men dödskallar brukar väl se lite slitna ut så kanske det är okej så här i alla fall ;-).